mandag 26. desember 2011

Nissen og hjemmelaget julepynt


I dag er det juletrefest i bygda og fra kjøkkenvinduet hos mamma og pappa ser jeg at parkeringsplassen utenfor grendehuset er full av biler. Mon tro om nissen har vært innom? Jeg håper da det, før brukte han alltid å komme innom med en liten pose til alle barna. I posen var det en mandarin, gullvafler, sjokolademus og kanskje noe mer som jeg ikke husker. Han kom alltid på slutten av festen, etter at juleevangeliet var lest, etter at skolesketsjene og annen underholdning fra scenen var gjennomført, akkurat da vi nesten var ferdige med å synge alle julesangene rundt juletreet. Da, ja da kom nissen luskende inn. Noen av barna måtte bæres i armene de siste rundene rundt juletreet, mens de mest vågale snek seg mot nissen for å se nærmere, hvem er nissen?













Jeg har et par eksempler på nisser i vinduskarmen min. Disse to har Tuva laget på barneskolen. Det er jo noe spesielt med det som er laget av egne barn.












Nissekoret er laget av min niese og nevø.













Denne sjarmerende utgaven av Josef og Maria ved Jesusbarnet er laget av leire. Det er lillesøsteren min som laget figurene på barneskolen.
























Jeg ønsker alle en fortsatt god jul!
Nå skal vi samle familien med trøndersodd, skjenning og hjemmebrygga øl ved langbordet her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar